Animated Social Gadget - Blogger And Wordpress Tips

Monday, February 20, 2012

Dedicated to you..



Khas buat lyn, amani, ainee, HBO, alyaa', ainma, syahirah

Assalamualaikum w.b.t sahabat2 yang disayangi dan dirindui kerana Allah, moga kita semua sentiasa dalam redha Allah, insyaAllah..

                Semalam(15 feb) aku menghadiri satu majlis pembukaan Khadijah Festival (K-Fest) di Mahallah Khadijah UIA PJ. Kami menunaikan solat berjemaah, berselawat dan menonton video ceramah 30 minit bersama Ustaz Don. Majlis pembukaan yang boleh juga dikatakan sebagai satu majlis ilmu, more to celebration of Maulud Nabi Muhammad s.a.w..lagu tema K-Fest ialah lagu Jalinan by UNIC, rasanya sume tau kan?? Memang kita biasa dengar lagu tu, bes kan?? Kan?? Rentaknya rancak. Tapi, semalam bila aku dengar lagu itu, betul-betul dengan penuh penghayatan aku membaca lirik lagu yang dipaparkan, ada satu kelainan yang aku rasa..semacam satu peringatan buat aku, membuat hati aku sebak..

Ni chorus lagu tu yang aku sangat-sangat terkesan..
Indahnya jika kita dapat bersama, hidup selalu gembira di dunia ini..
Lagi indahnya jika kita dapat bersama, hidup di dalam gembira di akhirat sana..

Ukhwafillah…bersahabat kerana Allah..saling mencintai kerana Allah..orang yang saling mencintai kerana Allah akan bersama di syurga kelak, insyaAllah..beskan kalau kita dpt bersama dengan org yang kita syg, kat dunia ni?? Tapi2, lagi bes kalau kita jge dpt bersama ngan mereka di akhirat nanti..



Terasa ada satu tangunggjawab besar yang tergalas di bahu ini. Kenapa? Kerana org yang aku syg tidak solat berjemaah bersama-sama aku, tidak menghadiri majlis ilmu bersama-sama aku..Aku sebak apabila menyanyikan lagu itu kerana aku tidak mampu mengajak sahabat-sahabatku yang aku cintai di UIA PJ ini untuk turut sama bersama aku di saat itu, berada dalam satu majlis ilmu yang dipayungi oleh sayap malaikat. Aku sebak kerana aku tidak berdaya untuk mengajak mereka ke jalan tarbiyah bersama aku..aku cuba, namun hidayah itu hanya milik Allah..

                Harapanku, kalian di luar sana..carilah sesuatu yang akan mendekatkan kalian dengan Allah…carilah sesuatu yang akan menambahkan kecintaan kalian kepada Allah..carilah sesuatu yang akan membentuk diri kalian menjadi muslimah solehah..aku amat merindui zaman persekolahan, berada di surau bersama-sama, mendengar tazkirah subuh bersama-sama.. satu kenangan yang sangat bermakna..dan mungkin tidak akan berulang lagi kerana batasan jarak dan waktu..

                Kini, aku berada dalam jalan tarbiyah..aku mengenal usrah, dari situ aku mengenali erti dakwah..dakwah untuk mengajak umat Islam kembali kepadaNya, dakwah untuk mengajak diri aku dan orang-orang yang aku sayang kembali kepada Al-Quran.  Aku masih lagi bertatih dalam dunia dakwah..mungkin aku masih lagi takut-takut, bicaraku masih lagi belum mantap. Jadi, inilah(penulisan) yang aku lakukan sebagai langkah awalku dalam berdakwah..

                Sahabatku, aku tahu kalian mempunyai kelebihan masing-masing. Kelebihan yang cukup mantap yang boleh digunakan untuk menaikkan semula Islam. Maka, aku menyeru diriku dan juga kalian, gunakanlah kelebihan yang ada pada kita dengan sepenuhnya untuk membantu perjuangan Islam..dengan itu, walaupun jasad kita jauh, namun matlamat kita satu, menuju kepada Allah, maka itu sudah cukup untuk membolehkan kita bertemu di syurga kelak, insyaAllah..

Kata-kata terakhir buat penulisan kali ini, hati manusia itu berbolak-balik, mungkin suatu saat imanku akan jatuh, mungkin apabila diuji aku akan tersungkur, maka pada saat itu, hanya kepada kalianlah aku berharap, hulurkanlah tanganmu kepada ku, agar aku mampu bangkit semula..kembali kepada Allah..uhibbukunnafillah..



Daripada sahabatmu di UIA PJ

No comments: