Animated Social Gadget - Blogger And Wordpress Tips

Saturday, April 14, 2012

petang yg menguji kesabaran...


Alhamdulillah...kini aku berada di rumah..hajat untuk bertemu ibu bapa dan adik2 tercapai, alhamdulillah..mula2, aku ingat aku x ley blk, tapi takdir Allah aku pulang ke rumah dgn selamat..alhamdulilah skali lagi..

aku nak cite pahit getir yg aku alami pada hari aku nak balik, insyaAllah..

at first, aku bajet nak fly je..kuar tanpa kad outing, mintak2 pak guard tu kasi aq kuar cam2 tanpa minta kad outing aku..tapi oleh sebab Allah nak uji aku, bila aku sampai kat depan pak guard, pak cik tu panggil aku..aku dengan muka slumber (tapi jantung berdegup kencang) pi la kat dpn pak guard..

"Mana kad outing?" pak cik tu tanye ngan muka bapak serius, memang menakutkan arh..

alamak, apa aku nak jawab nih..memang kantoi r..aku mne de kad outing..

so, aku pun bercakap dgn penuh kejujuran..serius, aku x tipu..aku mmg x pandai nak tipu org..

"err..td x sempat nak ambil kd outing, kelas dari pukul 2 sampai pukul 6"

"klo camtu surat ada tak?" pak cik tanye lagi..

"ada...tapi...."

"klo ada tunjuk lah" seyez garang pak cik nih..fiz tyme aku tgk muka dia sepnjang lbey 1 thn aku kat uiapj

aku pun dengan tergesa-gesa tunjuk surat yg x bertandatgn tuh..

"Ni surat x valid!" kata pak cik tu..

"Klo x dpt tandatgn x leh kuar!!" lps ckp camtu pak cik terus x pndang aku..hina sgt ka cek ni??

hehe..tp aku x rasa pak cik tu fikir cm2..mungkin dye x sanggup nak tgk muka kesian aku..demi tanggungjwb, dia mesti tegas!! hehe..so, aku salute r pak cik tuh!!

aku pun ngan sdeynye menuju ke mahallah..dlm otak ligat berfikir..pe aku nak buat nih????!! tgk jam, pukul 6.42 ptg..

pe2 un aku kne blk gak, pizza da beli nk bw blk umah..x kan nk mkn ngan roomate..sdey kot!!

so, aku ltk beg n pizza kt dpn mahallah aku..duk jap, tarik nafas..fikiq btui2 nak buat pa..

aku try kol principal..huish, dlm hati nih berdebar, Allah je yg tau..

dipendekkan cite...principal x bg aku blk..so, aku x give up..aku try contact miss aku..fellow level..mle2 miss tu cam x nak bg..so, aku pun cam da nak give up..tulis msg kt pricipal..merayu nak balik..tunggu lme ckit, azan maghrib berkumandang..

1 msg masuk..dgn berdebar2 aku buka, aku ingatkn principal, rupe2nye miss aku..

"sis, cari ustzh kat bilik fellow,"

aku ngan bahagianya pi blk fellow, jmpe ustazh..minx tndatgn nak balik..process of negotiation berlaku..dipendekkan cite lg..akhirnya ustzh bg aku balik..alhamdulillah..

aku kuar uia lbey krg pukul 7.45 mlm..2,3 minit pas tu bas no 12 mai..tyme duk dlm bas baru aku teringat, aku x buka pose lagi!!!

Alhamdulillah, Allah memudahkan urusan aku utk tiba di hentian putra..alhamdulillah, Allah melindungi aku ketika perjalanan mlm yng penuh ngan manusia2 yg aku x kenal..alhamdulillah, aku sempat tiba di hentian putra b4 pukul 8.30 mlm..

sampai putra, aku tros gi kauter tiket bas tasik kenyir, beli bas pukul 9..then, aku gi solat jamak ta'akhir..fuh, lega rasanye ble dah nek bas..alhamdulillah....

tapi aku tau, pmpuan x elok kuar mlm2..sorg2 lak tuh..bahaya, especially kat tgh2 KL tuh..mcm2 ley jadi..so, don't be like me!! hehe..btw, that was one of the memories in PJ that i'll keep in my mind, insyaAllah..aku x cite kat mak aku, cuz klo aku cite, komfem mak aku bimbang kat aku..so aku cite kat sini so that u all ley blajaq something..

if you really want to do it, never give up!! there must be a way to get it!! and don't forget asked for His help, cuz He is the one who can make anything happen..

2 comments:

Nur said...

he8.. jadik akhawat mmg kne kool n tabah m'hadapi apa aja~ biasa r jln sorg2.. Allah ada utk menjaga... tp tgk kiri knn gak r.. kne pandai2 jge diri.. Allah x tlg hambaNya yg x brusaha...

Ennque said...

hehe, btol3! Allah sntiasa de ngan kita =)